remenjammm-2aedicioEl projecte Remenja’mmm, impulsat per Rezero, Banc de Recursos i el grup gsr, convoca la tercera edició del Premi Remenja’mmm, un concurs on es premiaran aquells restaurants que duguin a terme les millors accions per reduir el malbaratament alimentari.

Recordem que un terç del total de la producció alimentària mundial destinada a consum humà acaba llençant-se i per això cal un canvi en consciència de tots els agents que intervenen en el cicle alimentari.

El concurs forma part del projecte “Remenja’mmm”, que promou la reducció del malbaratament alimentari en el sector de la restauració i visibilitza les bones pràctiques de professionals de la restauració compromesos.

Fins el dia 31 de març de 2020 es podran presentar com a candidats tots aquells restaurants, hotels o bars de menú que ja estan adherits al projecte “Remenja’mmm” i també qualsevol establiment (de les categories esmentades) de Catalunya i les Illes Balears que dugui a terme una o més accions per reduir el malbaratament alimentari en el seu dia a dia.

Per poder participar en aquesta convocatòria s’ha d’omplir el formulari (amb les dades de l’establiment, del responsable de la inscripció i la descripció de la bona pràctica que es presenta per optar al premi Remenja’mmm). Les bases les podeu consulat aquí.

El jurat del premi estarà constituït per representants d’administracions públiques, empreses col·laboradores i persones referents del món de la restauració que seleccionaran les millors iniciatives presentades valorant la durada de l’acció, l’àmbit d’incidència (reducció, aprofitament o donació d’excedents alimentaris), l’eficiència, l’impacte en la comunicació, la fase del cicle alimentari on influencia, el grau d’innovació i la integració amb altres accions.

El jurat estarà integrat per les següents institucions i persones: Agència de Residus de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Federació Intercomarcal d’Hostaleria Restauració i Turisme, revista Opcions, Barcelona Restaurants Sostenibles, Banc de Recursos i Rezero, Ada Parellada del restaurant Semproniana, Mingo Morilla del restaurant Cal Mingo, Manuel Bruscas (coautor de Los tomates de verdad son feos) i els guanyadors de la passada edició del premi (el restaurant Esbioesfera, de Cardedeu, i SOPA, de Barcelona).

La millor iniciativa serà premiada i reconeguda per aquestes administracions i col·laboradors del projecte com la millor acció Remenja’mmm del 2020. Els membres del jurat seran també els encarregats de lliurar el premi.

El nom dels premiats es publicarà a la pàgina web i a les xarxes socials (facebook, twitter i instagram) de Remenja’mmm en un màxim de tres mesos des de la data de venciment de presentació de candidatures.

Projecte Remenja’mmm

El Premi s’emmarca en el projecte Remenja’mmm, impulsat per les entitats Rezero, Banc de Recursos i grup gsr i té l’objectiu de sensibilitzar, tant als consumidors com al sector de la restauració i hostaleria, en la prevenció del malbaratament alimentari tot oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció.

La campanya es va iniciar fa tres anys i va començar oferint una solució pràctica (una bossa especialment dissenyada i atractiva) per recuperar l’excedent que es genera per part dels comensals a les taules dels restaurants. La campanya, que compta amb la connivència dels restauradors, té un to divertit, proper, atractiu i emocional.

L’adhesió a la campanya, actualment gratuïta, només requereix del compromís per part dels restaurants i hotels de reduir el malbaratament alimentari i ser proactius amb la seva clientela per normalitzar l’hàbit d’endur-se el menjar que no s’acaben. L’enviament dels materials compta amb la col·laboració logística de FullSafeLogistics.

Entitats impulsores

Rezero (Fundació Prevenció de Residus) és una entitat que vetlla per canviar el model de producció i consum cap al Residu Zero, impulsant accions i polítiques de prevenció de residus i treballant en xarxa amb els agents econòmics i socials. En l’àmbit del malbaratament alimentari impulsa el Pont Alimentari conjuntament amb la Fundació Banc de Recursos.

La Fundació Banc de Recursos neix fa 20 anys amb la voluntat de lluitar per una distribució més justa de la riquesa i un model de consum més responsable. Promou la reutilització de materials i equipaments d’empreses (excedents o utilitzats però que encara estan en bon estat) derivant-los cap a entitats socials a través del Pont Solidari. En l’àmbit alimentari, impulsa la reducció del malbaratament amb el projecte Pont Alimentari, que desenvolupa junt amb Rezero.

Amb 20 anys d’experiència i diversos èxits a les espatlles, grup gsr és una empresa d’organització, promoció i comunicació dedicada en exclusiva als àmbits de l’alimentació, l’hoteleria, la restauració, la gastronomia i l’enologia. Especialista en grans produccions de gastronomia, tant a nivell local, nacional com internacional, grup gsr compta també amb una agència per la qual han passat alguns dels projectes amb més personalitat del panorama gastronòmic nacional. Grup gsr compta amb la seva pròpia revista gastronòmica digital (www.7canibales.com), líder en la difusió de contingut gastronòmic i enològic.

 

Per a més informació podeu contactar amb:

FUNDACIÓ BANC DE RECURSOS
Mariona Ortiz, coordinadora
www.bancderecursos.org
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Tel: 93 217 71 54 i 679 416 825

REZERO – FUNDACIÓ PREVENCIÓ DE RESIDUS I CONSUM
Laia Carulla, cap de projectes
www.rezero.cat
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Tel: 93 668 61 07