fbpx
consumir conscientemente

La campanya #JøCøcø és una font d’inspiració i idees per a les persones que volen fer un consum conscient. Inclou una sèrie web amb experiències de consumidores reals, interactius amb informació pràctica, un cicle de xerrades per a municipis, formació en línia i propostes per passar a l’acció.


Cada cop més persones s’esforcen per reduir residus en el seu dia a dia. Amb la campanya #JøCøcø, Rezero vol amplificar aquestes experiències positives individuals de cønsum cønscient, connectar-les entre si i fer-les valdre. A través de diverses històries i experiències pràctiques de consumidors conscients -o cøcøs- la campanya convida a posar-se en la seva pell i a ser partícips d’una transformació cap a l’estil de vida residu zero.

JøCøcø pretén contribuir a la normalització de l’ús d’elements que no produeixen residus des d’un vessant empàtic, és a dir, sense deixar enrere les emocions i contradiccions que pot comportar endinsar-se en un nou estil de vida.

Les accions de la campanya “Jo consumeixo conscientment”

La campanya consta de diverses accions. En primer lloc, l’exitosa sèrie web Objectiu #Rezero mostra cinc unitats familiars diverses que van acceptar el repte de no produir residus en un mes i els avantatges i inconvenients que van trobar en aquest procés. Així mateix, l’Interactiu Objectiu Rezero t’acompanya per les diferents estances d’una casa per a mostrar microdecisions que pots fer en el teu dia a dia per assolir un estil de vida Residu Zero. A la web també s’hi pot trobar un recull de consells pràctics per a reduir els residus en àmbits com la higiene, els regals, la compra o la neteja i obtenir el kit Rezero.



Interactiu #Rezero



Imatges

Altres projectes

Comerç Verd

Comerç Verd és una certificació atorgada per Rezero per identificar els comerços de proximitat de Catalunya i Balears amb una oferta respectuosa amb el medi ambient i la salut. Els establiments poden sol·licitar-la de forma individual o a través de campanyes d’identificació de Comerç Verd impulsades pels ajuntaments. La societat és cada vegada més conscient […] Veure més

No volem una salut de plàstic

Aquesta campanya és un crit d’alerta sobre les conseqüències per a la salut dels envasos plàstics alimentaris d’un sol ús. Rezero va analitzar l’orina de 20 persones amb projecció pública i, amb els resultats a la mà, va crear una campanya de sensibilització per donar a conèixer el problema a la ciutadania: fins a 21 […] Veure més

Remenja’mmmm

Propostes adreçades al sector de la restauració per prevenir el malbaratament alimentari, en especial el que es genera a sala quan queda menjar al plat. Remenja’mmm facilita eines de sensibilització de la clientela i el personal i dona visibilitat a bones pràctiques de prevenció. Aproximadament, el 16% dels aliments que es perden o malbaraten, prové […] Veure més