Rezero presenta la guia “Comerç a domicili en l’era postcovid”, en què ofereix solucions per vendre a domicili de la manera més conscient i sostenible.
El comerç a domicili ofereix molts avantatges i comoditats, tant a les persones consumidores com als comerços. Ara be, aquest tipus de venda, que ha viscut una forta expansió en l’època de pandèmia, també presenta un seguit d’inconvenients, molts relacionats amb l’impacte ambiental associat al transport i als embalatges i residus generats en els enviaments.
Amb la publicació de la guia “Comerç a domicili en l’era postcovid”, adreçada a establiments comercials, Rezero vol contribuir a difondre pautes per reduir els costos ambientals d’aquesta pràctica.
Millores a totes les fases
Com recull la guia, els canvis per fer uns enviaments més sostenibles comencen amb la tria de les empreses proveïdores. Les seves característiques, així com la selecció de productes i com estan envasats condiciona la petjada ecològica de la venda. També és determinant la manera com s’embala la comanda a lliurar i la forma com es transporta. Sense oblidar les accions de comunicació associades a aquests tipus de venda.
La guia aporta informació i criteris per millorar en cadascuna d’aquestes fases, com ara reduir embalatges o usar-ne de reutilitzats i treballar amb empreses de missatgeria que treballen amb valors de justícia social i sostenibilitat. La publicació també inclou recomanacions específiques per als establiments de restauració que ofereixen servei a domicili.
Avantatges del comerç a domicili sostenible
El gran benefici d’impulsar un comerç a domicili més sostenible és reduir l’impacte ambiental de l’empresa i contribuir als objectius de desenvolupament sostenible marcats. Però des del punt de vista de l’empresa, també és una manera de potenciar la responsabilitat social corporativa, millorar la imatge i fidelitzar la clientela. Per tot plegat, establir pràctiques de comerç a domicili sostenible afavoreix l’economia de l’empresa.
14 de juliol de 2022