Rezero i Koiki presenten Kopack, un prototip d’embalatge sostenible i reutilitzable per al comerç electrònic com alternativa als d’un sol ús.
Kopack permet reduir un 94% l’impacte ambiental i els residus generats.
Koiki començarà a provar Kopack amb els enviaments dels cosmètics Kiehl’s a Barcelona i Madrid.
El comerç electrònic és un dels sectors amb més creixement els darrers temps. En deu anys, ha passat de representar el 0,7% del volum total de vendes minoristes a Espanya, al 7,4%. Actualment, es calcula que es realitzen prop de 700 milions anuals d’enviaments de missatgeria exprés i paqueteria només a l’Estat espanyol.
Aquesta expansió s’explica, en gran part, pels avantatges que suposen les compres per internet per a la persona consumidora. Però aquest tipus de consum té un important impacte ambiental, en gran part, perquè els embalatges emprats es restringeixen a un sol ús.
Però la ciutadania està cada vegada més conscienciada de la crisis ecològica i demana solucions sostenibles als comerços. Avui dia, 3 de cada 10 persones que compren a comerços electrònics pagarien més por un empaquetat sostenible.
Kopack: l’embalatge del futur per al comerç electrònic
Koiki, operador de transport sostenible i inclusiu a Espanya i Portugal, va contactar amb Rezero per buscar conjuntament una solució a aquest problema. Fruit d’aquesta col·laboració ha nascut Kopack, una alternativa sostenible i reutilitzable als embalatges d’un sol ús. Koiki aposta així per un model de futur: augmentant la durabilitat dels embalatges utilitzats reduirà el seu impacto ambiental.
El cert és que la fabricació de Kopack té un impacto ambiental més granque la majoria d’embalatges d’un sol ús. Però les seves característiques permeten que sigui reutilitzat i aquest impacte es divideix pel total d’usos. Amb cada nou ús, es redueix el cost ambiental de l’enviament associat a l’embalatge. En canvi, amb un embalatge d’un sol ús, tot l’impacte ambiental s'”inverteix” en un sol enviament.
Fins a 40 usos
Un cop utilitzats, els embalatges Kopack seran retornats per les persones destinatàries usant un centre Koiki o una bústia de correu. Els embalatges seran higienitzats per persones que pertanyen a col·lectius en risc d’exclusió. Un cop higienitzats, seran posats altre cop en circulació.
Substituir els embalatges d’un sol ús per Kopack permet reduir l’impacte ambiental i els residus generats. Amb una sola reutilització, aquests ja es redueixen en un 43%. Amb 20 cicles, s’arriba al 94%. Però Kopack pot arribar a ser utilitzat fins a 40 vegades, cosa que permet al comerç electrònic reduir costos, augmentar la satisfacció de la clientela i tenir cura de l’entorn.
De moment, Koiki testarà Kopack amb els enviaments a Barcelona i Madrid de la coneguda marca de cosmètics Kiehl’s, de L’Oreal.
18 de juliol de 2022