fbpx

RezeroLab Dades

Comerç electrònic

Dades de Catalunya

El comerç electrònic no ha parat de créixer en els últims anys i s’ha arrelat amb força com a una opció habitual de consum per a una part important de la població.

El comerç electrònic ofereix una sèrie d’avantatges a les persones consumidores, especialment en relació amb la comoditat, l’estalvi de temps i desplaçaments i posar a l’abast de poblacions amb menys oferta de comerç físic o de persones amb problemes de mobilitat o altres dependències, qualsevol mena de producte. Tanmateix, aquest tipus de comerç també té associats una sèrie d’inconvenients, molts d’ells relacionats amb l’impacte ambiental a causa del transport i els envasos utilitzats pel lliurament dels productes.

Evolució de la generació de residus de paqueteria i del nombre de transaccions de comerç electrònic de béns materials a Catalunya

Font:Rezero i dades de la Comisión Nacional de Mercados y la Competencia
Gràfica

El sector econòmic i les administracions públiques han d’adoptar mesures efectives per fer front al creixement dels envasos d’un sol ús en el comerç electrònic, independentment del material amb el qual estiguin fets.

La solució per disminuir l’impacte generat per l’envasat implica repensar i redissenyar els envasos de comerç electrònic i els processos d’envasat i distribució de productes, reduint l’ús dels materials utilitzats, fomentant la seva circularitat i eliminant l’ús de substàncies perjudicials per al medi ambient i la salut humana.