fbpx

Un Comerç Verd guanya el premi Nacional al Comerç més Sostenible

Vida Meva és un comerç de Barcelona especialitzat en la venda de productes de producció ecològica, de proximitat i a granel, que va rebre la certificació de Comerç Verd el 2021. A més, després de rebre el Premi Comerç de Barcelona al 2018 en la categoria sostenibilitat, aquest any ha rebut el Premi Nacional al Comerç més Sostenible de la Generalitat de Catalunya.

Hem parlat amb la seva responsable, la Cristina Sancho, qui ens ha respost alguns preguntes sobre Vida Meva i el futur del comerç local amb una oferta sostenible a Catalunya.


De quins valors partiu a Vida Meva?

Els nostres valors es fonamenten en la relació directa amb la pagesia del territori , que treballen de
manera artesana i ecològica, en la sostenibilitat, el consum responsable i el respecte pel medi
ambient que són tres dels trets diferencials de Vida Meva. Tenim exclusivament aliments de
temporada, pels que paguem un preu just als qui els treballen .Aquesta és la nostra manera de
recolzar l’economia local i el medi rural , i sobretot, ser honrats, tant amb qui ens proveeix com
amb els clients que dipositen la seva confiança en nosaltres.
En resum , volem donar prioritat al que per a nosaltres és el més important, la salut, la
sostenibilitat ,la cooperació,la perseverança i ser molt autèntics amb el que fem.

Quines accions heu incorporat per seguir aquests valors?

Totes les accions que duem a terme dia a dia van al voltant d’aquests valors. Anem a buscar
gairebé diàriament el producte acabat de collir per a que els clients puguin gaudir de la seva
frescor durant la setmana.
No imposem preus als productors , si no que els paguem el preu que ells ens demanen per que
creiem que tothom ha de cobrar un preu just per la seva feina , i la seva, és molt dura.
Col·laborem en economia circular i retornem les caixes als pagesos i treballem amb marques amb
envasos de vidre retornable.
Evitem els envasos sempre que és possible i a la botiga només utilitzem de compostables, fent un
3% de descompte a qui porta el seu propi envàs per comprar a la zona de granel, i , es clar, la
energia que utilitzem a Vida Meva ,és energia 100% verda.
De fa poc, ja ens han incorporat dins d’empresa d’Economia Social i Solidària, cosa que ens ha fet
molt contents.

Què suposa aplicar aquestes accions, quin retorn has tingut? Tant de clientela com els
reconeixements.

La clientela, per sort, reconeix tots aquests «esforços», (ho poso entrecomillat per que per a
nosaltres no suposa un esforç), però sobretot saben apreciar un bon aliment i l’autenticitat.
Saben tot el que hi ha darrera de Vida Meva i, sobretot, que primem una filosofia molt clara per
davant dels beneficis. Per que, sí, podríem vendre molt més si a l’hivern tinguéssim tomàquets o
mongetes verdes , però ens estaríem traint a nosaltres mateixos i als clients.
Aquest voler fer-ho cada dia millor en ha portar a rebre l’any 2018 el Premi Comerç de Barcelona
en categoria de Sostenibilitat i, aquest dijous, varem rebre el Premi Nacional de Comerç també en
aquesta categoria, cosa que ens ha fet molta alegria i una empenta a seguir endavant amb el
projecte.

Què suposa formar part de Comerç Verd per Vida Meva?

Formar part de Comerç Verd significa formar part de la solució, de fer xarxa amb els comerços
que creiem que també està en les nostres mans anar cap a un futur millor, o almenys, intentar-ho.
Comerç verd crec que és molt necessari de cara a que altres comerços comencin a tenir una visió
més ecològica i sostenible de veritat i no green washing.

Creus que és important la visibilització de comerços i iniciatives com la vostra? Com creus que
ajuden en aquesta tasca la certificació de Comerç Verd o el Premi Nacional de Comerç que us han
atorgat?

Que es comenci a posar la mirada en iniciatives com la nostra és una molt bona notícia. El futur del
comerç de proximitat , al meu parer, passa per donar exemple i per començar i sortir de la zona de
confort, encara que no és fàcil, especialment en moments com l’actual.
També fora bo que els mitjans generalistes i públics de Catalunya comencessin a posar una mica el
focus en aquest aspecte, per que el comerç de proximitat és el gran oblidat per a tots ells. Divendres
es va fer la campanya #sensellumnohihacomerç però jo també diria que #sensecomerçnohihallum